maandag 23 mei 2011

De Meesters

Iedereen heeft wel iemand waarnaar hij opkijkt . Dus ik ook , ik heb er enkele. Eén ervan is Clive Cussler, een Amerikaans schrijver van fictie verhalen en hij is ook Doctor in de Letteren. Ik heb ook al zijn boeken, ze zijn zeer verslavend. In de tekenwereld heb ik er wel vier, de eerste is Clovis , zeer strakke tekenstijl meestal auto's.  De tweede is  Jean Graton met zijn stripheld Michel Vaillant en de derde is Hans van Oudenaarden de tekenaar van Bob Evers en Help Me Rhonda wat een tekenaar je kan zijn werk zeer goed volgen op zij weblog's een aanrader. 
En dan heb je ook Merho nog van de Kiekeboes deze strips boeien mij steeds  .
Maar eigenlijk is alles begonnen met Kuifje of Tintin , Hergé een voorbeeld voor velen tekenaars .

Ik heb veel respect voor deze heren, en ben wel een beetje jaloers op hun kunnen .
Maar aldoende leert men .

Groeten

Joeri (Pbj) 

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten